Aan de met een hoofdletter geschreven begrippen wordt voor de doelstellingen van deze Algemene Handelsvoorwaarden (AHV) de volgende betekenis toegekend:
3.1. Acceptatie door de Leverancier is het ogenblik waarop een Aanvang wordt gemaakt met het realiseren van de Diensten, voor zover in deze AHV of in het Contract niet anders wordt vermeld.
Contracten verkrijgen geldigheid en treden in werking op het moment van ondertekening door de beide contractuele partijen en/of op het moment van de Acceptatie van een correcte en volledige Bestelling van de Klant bij de Leverancier, voor zover in deze AHV of in het Contract niet anders wordt vermeld.
3.2. Geautoriseerde aanvraag: iis een verzoek van de Klant, ingediend via het Controlepaneel op https://customer.active24.com/, in de sectie „Geautoriseerde aanvraag“. Het wachtwoord voor het verkrijgen van toegang tot het Controlepaneel kan op ieder willekeurig moment gewijzigd worden, of men kan een nieuw wachtwoord verkrijgen, en wel door gebruik te maken van de mailbox, die onder de betreffende account in het Controlepaneel geregistreerd is, of op basis van een verzoek van de Klant met ambtelijk gelegaliseerde handtekening.
3.3. Auteurswet: is wet nr. 121/2000 Sb., betreffende auteursrechten en met auteursrechten samenhangende rechten, houdende de wijziging van enige andere wetten (de auteurswet), als gewijzigd; of de wet die deze wet vervangt.
3.4. Realisatieduur van de Diensten: is de periode gedurende welke het Contract effectief is, d.w.z. vanaf de Aanvang tot aan de beëindiging van het door de Leverancier verlenen van Diensten aan de Klant.
3.5. GDPR (lees: “Algemene Verordening Gegevensbescherming” (AVG))
3.6. Factureringsperiode: is de periode, waarvoor de Diensten besteld zijn en waarover een pro-forma factuur en/of factuur in het Controlepaneel is opgesteld.
3.7. Contactadres van ACTIVE24: is het postadres van de vestiging en/of het e-mailadres dat genoemd wordt in art. 2.1 AHV.
3.8. Contactadres van de Klant: is het postadres van de vestiging en/of het e-mailadres dat in het Controlepaneel geregistreerd is conform de bepalingen van 3.30 AHV, bekend gemaakt op een manier conform de bepalingen van artikel 5.12 AHV.
3.9. Burgerlijk Wetboek: is wet nr. 89/2012 Sb., als gewijzigd, inclusief de geldende uitvoeringsverordeningen; of de wet die deze wet vervangt.
3.10. Bestelling: is de bestelling van Diensten van de Leverancier, geplaatst door de Klant, en wel Schriftelijk of als door de Klant bevestigde bestelling. Ingeval bestellingen door de Klant anders dan Schriftelijk geplaatst worden (bijv. telefonisch) wordt het geven van gehoor aan een pro-forma factuur en/of de factuur (een voor de belastingdienst geldig document) over de eerste Factureringsperiode van de betreffende Diensten beschouwd als bevestiging van de Bestelling van deze Diensten door de Klant, in de zin van de onderhavige bepalingen. Het Contract en deze AHV kunnen nader definiëren, welke handelingen van de Klant beschouwd worden als nieuwe Bestelling (zie bijv. 6.1.).
3.11. Inhoud van een klanten server (Klanten server gegevens): een archief van alle gegevens in het voor de Klant bestemde gedeelte van de data-houder, met uitzondering van de door de Leverancier in deze ruimte ondergebrachte gegevens.
3.12. Herhaalde betalingen: vormen een specifieke betalingsmethode (zoals bijvoorbeeld “automatische incasso”) die het de Leverancier mogelijk maakt automatisch betalingen van de financiële middelen van de Klant te innen om de levering van Diensten voort te zetten.
3.13. Bekendmaking (waarschuwing, mededeling): is een Schriftelijk uitgevoerde mededeling, verstuurd naar het Contactadres van de Klant of gepubliceerd binnen het kader van het Controlepaneel of op de Website van de Leverancier.
3.14. Schriftelijk: het handelt hier om een document of een mededeling, dat/die hetzij door de contractuele partijen in
● schriftelijke (fysiek, d.w.z. op papier)
● elektronische
vorm wordt overhandigd aan het Contactadres voor schriftelijke contacten van de tweede partij, hetzij wordt geplaatst / aangebracht op de betreffende Website van de Leverancier. Als schriftelijke mededeling overeenkomstig deze bepalingen worden tevens beschouwd: mededelingen in de vorm van databestanden die ontstaan door het correct invullen van alle gegevens c.q. informatie door de Klant in het formulier op de betreffende Website van de Leverancier en het vervolgens versturen van dit formulier overeenkomstig de aanwijzingen van de Leverancier.
3.15. Regels voor de registratie van domeinnamen: zijn regels, waaraan de Registratiedienst voor domeinen altijd voor het betreffende, concrete domein van de hoogste niveau (TLD) onderworpen is, en die altijd worden uitgevaardigd en geactualiseerd door de concrete beheerder van het betreffende hoogste-niveau domein (bijv. de vereniging CZ NIC voor het domein .cz). Deze regels kunnen worden ingezien op de website van de beheerder van het betreffende hoogste-niveau domein en de Leverancier garandeert niet dat deze regels op zijn Website altijd volledig gepresenteerd, vertaald en geactualiseerd zijn. De Klant die via de Leverancier gebruik maakt van de Registratiedienst voor domeinen is verplicht kennis te nemen van die Regels voor de registratie van domeinnamen, die betrekking hebben op de Bestelling van de Klant. De regels die het meest worden toegepast worden hier vermeld:
https://faq.active24.com/nl/465421-Domein-regels
3.16. Bedrijfsvoering van de server: is het in gang zetten van de Server ten behoeve van het overbrengen van data tussen de Server en het internet, tussen Servers onderling of tussen de Server en het Netwerk.
3.17. Voorschriften betreffende elektronische handtekeningen: zijn met name opgenomen in wet nr. 227/2000 Sb., betreffende elektronische handtekeningen, houdende de wijziging van enige andere wetten (de wet op elektronische handtekeningen), als gewijzigd, en in Regerings verordening nr. 212/2012 Sb., als gewijzigd.
3.18. Registratie van domeinen: (Registratiedienst, Registratie): is een door de Leverancier verstrekte Dienst ter registratie en onderhoud van domeinnamen op internet (domeinen) van het IIe en IIIe niveau onder bepaalde hoogste-niveau domein.
3.19. Server: is een fysieke server, d.w.z. een computersysteem in de vorm van compacte hardware, waarop internetdiensten gerund worden (HTTP/HTTPS-server, FTP-server, IMAP-server, enz.), als gespecificeerd in het Contract.
3.20. Netwerk: bestaat uit de set van hardware- en software-middelen, die de bedrijfsvoering van de Server mogelijk maakt.
3.21. Dienst: hieronder wordt verstaan de door de Leverancier aan de Klant verstrekte Dienst, op basis van een door de Leverancier en de Klant overeenkomstig de AHV afgesloten Contract.
3.22. Contract: hieronder wordt verstaan een Schriftelijk Contract of een contract dat werd afgesloten middels een door de Klant verstuurde Bestelling en de daaropvolgende Acceptatie hiervan door de Leverancier, op basis waarvan een contractuele relatie tussen de Leverancier en de Klant ontstaat, overeenkomstig de AHV. Tot de onderdelen van een Contract behoort altijd het verstrekken van de contact- en facturatiegegevens van de Klant, met alle door de Leverancier voorgeschreven gegevens, evenals een verklaring waarin de Klant aangeeft in te stemmen met de AHV, ook elektronisch m.b.v. internet te verstrekken.
3.23. SPAM: de Leverancier definieert SPAM als ongewenste mededelingen (meestal reclame), massaal verspreid via internet of via telecommunicatie- netwerken, in de vorm van bijv. e-mail, SMS, MMS, bijdragen aan discussiefora, commentaren, m.b.v. instant messaging of andere communicatiemiddelen.
3.24. TLD (Top Level Domain) is het hoogste-niveau domein, dat wordt aangegeven aan het einde van de domeinnaam (bijv. .eu, .org, .com); ccTLD (country-code) is het nationale domein van het hoogste niveau, d.w.z. het gezamenlijke hoogste-niveau domein voor de domeinen binnen de betreffende staat en zijn afhankelijke gebieden (zo is het domein .cz bijvoorbeeld bestemd voor computernetwerken binnen de Tsjechische Republiek).
3.25. Virtuele server: ontstaat door het opsplitsen van een fysieke Server (dataruimte, processor-capaciteit, geheugen enz.) in meerdere delen, waarbij deze delen - de Virtuele servers - aan verschillende Klanten aangeboden kunnen worden. Op Virtuele servers worden gedeelde webhosting-diensten gerund.
3.26. AHV: definiëren de handelsrelatie tussen de Leverancier en de Klant. De Leverancier levert de Klant (op basis van een Contract, overeenkomstig deze AHV) Diensten onder de in deze AHV en/of in het Contract gedefinieerde voorwaarden. Met het afsluiten van een Contract bevestigt de Klant dat hij kennis heeft genomen van de AHV en dat hij ermee instemt dat de contractuele relatie tussen de Leverancier en de Klant zich naar deze AHV richt, voor zover deze AHV en/of het Contract niet anders vaststellen. De AHV maken inclusief bijlagen, prijslijst van de Diensten, het schriftelijke Contract en de overige contractuele prijsafspraken deel uit van het Contract en zijn volledige inhoud.
3.27. Uitval van de bedrijfsvoering van de server: is een ongeplande onderbreking in de bedrijfsvoering van een Server en/of van een Virtuele server.
3.28. Website van de Leverancier: is een website waarvan de inhoud wordt beheerd door de Leverancier.
3.29. Het maken van een Aanvang met het realiseren van de Diensten: is het ogenblik waarop de Klant is begonnen of kon beginnen met het gebruik van de Diensten, of waarop de Diensten op basis van de AHV en/of het Contract beschikbaar waren.
3.30. Controlepaneel: is een online interface met een set instrumenten op het adres https://customer.active24.com/, bestemt voor het beheer van de Diensten, inclusief een betalings- en informatie overzicht per Klant (inclusief de Contactadressen van de Klant), toegankelijk voor de Klant en/of de Leverancier. Dit portaal wordt beveiligd m.b.v. een door een geaccrediteerde certificatie-instelling gekwalificeerd certificaat.
3.31. Klanten server: bestaat uit een Server (of een gedeelte van een Server), uitsluitend en volledig gebruikt ten behoeve van één enkele Klant.
3.32. Schadelijke inhoud: hierbij handelt het met name, in geen geval echter uitsluitend, om gevallen wanneer een Klanten server een Inhoud heeft, die in strijd is met:
3.32.1. op het grondgebied van de Tsjechische Republiek bindende wetten en wettelijke voorschriften.
3.32.2. de openbare zeden.
3.32.3. de principes van eerlijke handelsrelaties.
3.32.4. de gebruiken
3.32.5. gerechtelijke vonnissen.
3.32.6. de wettelijke gebruiken van het betreffende taalgebied.