Email server issues bij Active24

Zoals u kunt teruglezen op onze status pagina of mogelijk zelf hebt ervaren, ondervond Active24 afgelopen week problemen met enkele e-mail servers. De problemen zijn grotendeels verholpen. Echter, sommige cliënten blijven problemen ondervinden met hun email programma. Dit artikel legt uit wat je zelf kunt doen om weer gebruik te kunnen maken van onze email services.

Webmail issues

Active24 ondervond afgelopen week problemen met enkele mailservers, gerelateerd aan de volgende email types:

  1. POP/IMAP/MAPI
  2. Deze mailservers waren een tijdlang onbetrouwbaar. Dit probleem is inmiddels opgelost door de defecte mailservers te vervangen voor splinternieuwe, meer geavanceerde emailservers. De problemen zijn inmiddels volledig verholpen en de mailservers zijn stabiel.

  3. Outlook Web Access (OWA)
  4. Deze mailservers gaven toegangsproblemen. Veel voorkomende fouten waren 401 en 404 (verboden: toegang verboden). Er werd om een wachtwoord gevraagd. Het is belangrijk de settings NIET te veranderen. Ook dit tijdelijk probleem is inmiddels verholpen.

Nieuwe Webmail server

Door de aanhoudende problemen, is besloten de oude mailservers stop te zetten en de bestaande informatie te migreren naar nieuwe emailservers. De nieuwe mailservers draaien inmiddels op volle toeren.

Controleer het zelf

Zo controleer je zelf of je mailprogramma weer werkt:

  1. Login op de webmail via Mamutmail of Microsoft Hosting Exchange.
  2. Werkt webmail? Dan werkt ook uw lokale e-mailprogramma weer.
  3. Wilt u liever upgraden naar een Office 365 pakket, neem contact op met ons klantenservice en support team.
  4. Mac Mail gebruikers

    De email server issues zijn opgelost. Echter met name Mac Mail gebruikers blijven soms problemen houden. Aangezien Mac Mail automatisch een Exchange mail account instelt, ook als u slechts over een POP account beschikt. Lange tijd hebben Mac Mail gebruikers van extra mailservices gebruik kunnen maken, zonder daarvoor te betalen.

    Met de komst van onze nieuwste, meest geavanceerde mailservers is dit echter NIET langer mogelijk. Onze nieuwe mailservers accepteren namelijk alleen de juiste verbinding, een POP-account.

    Zo past u uw Mac Mail aan:

    1. Bekijk in uw Mac Mail naar uw instellingen
    2. Staat er Exchange? Dit dient gewijzigd te worden in POP.
    3. Voordat u de instellingen aanpast, maakt u eerst een back-up van uw bestaande email.
    4. Verwijder het bestaande email account.
    5. Voeg opnieuw het email account toe, maar nu als POP type.
    6. Stel de instellingen voor uw POP account in, zoals hier vermeld.
    7. Zodra uw POP account is ingesteld, importeert u uw emails en kunt u opnieuw genieten van onze email services.

    Overwachte problemen

    Toch nog email problemen? Maak een screenshot van het bestaande email probleem en stuur dit per email naar onze supportafdeling, zodat onze technici deze issues individueel kunnen oplossen.

Gerelateerde artikelen