DDoS attack- Network update

DDoS attack- Network update

Tot onze grote spijt zijn wij de afgelopen paar weken niet in staat geweest om het niveau van dienstverlening te leveren zoals onze klanten dat van ons verwachten.
Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit onze klanten heeft opgeleverd.

We werken ononderbroken door om de huidige problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Meervoudige problemen gerelateerd aan downtime.

Er zijn meervoudige problemen de oorzaak van de downtime die wij de laatste tijd hebben mogen ervaren. Hoodzakelijk was het een serie van aaneengesloten DDoS aanvallen die onze systemen verlamde en ons vermogen om onze klanten te helpen ernstig beperkte.
De aanvallen waren van een zeer geavanceerd niveau welke het moeilijker maakte om ze af te wenden dan normale DDoS aanvallen.
Bovendien zien wij op dit moment een groeiend aantal gecompromiteerde websites met kwaadaardige bedoelingen welke door hackers worden gebruikt om verstoring in het netwerk te veroorzaken.

Helaas zien wij tevens een wereldwijde trend in een groeiend aantal "Distributed Denial of Service" (DDoS) aanvallen en kwaadaardige websites.
Het doel van een DDos aanval is om verstoring van diensten en om chaos onder gebruikers te veroorzaken. Voorbeelden hiervan zijn; een recente aanval op de Nederlandse regering, de Noorse bank en het zogenaamde "Heartbleed" virus.

DDos aanvallen zijn met 57% toegenomen in vergelijking met het laatste kwartaal van 2014 en zelfs met 90% toegenomen in vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2013*.
Helaas is het vanwege de aard van een hosting bedrijf of organisatie niet altijd mogelijk om zichzelf compleet tegen dergelijke aanvallen te beschermen.
Hackers zijn meedogenloos, bewegen zich sneller, en treffen harder dan ooit tevoren.

Huidige situatie verbeterd zich.

We werken er ononderbroken aan om een hoog niveau van veiligheid te kunnen waarborgen voor onze klanten.
Voor de meerderheid van onze klanten zijn wij in staat geweest om de meest kritieke aanvallen af te wenden en diensten te reactiveren terwijl we werkten aan de complete restauratie van onze systemen.
We begrijpen dat het, voor de klanten welke nog steeds beinvloed worden door onstabiele diensten, erg weinig betekend en bieden daarvoor onze oprechte excuses.

Het beschermen van onze klanten en het reactiveren van de diensten heeft onze hoogste prioriteit. We hebben onze maatregelen uitgebreid en verbeterd in samenwerking met onze technici en externe raadgevers.

We betreuren de langdurige verstoring van de diensten en danken u voor uw geduld en begrip gedurende deze periode.

*Akamai Technologies' Q4 2014 State of the Internet - Security report (PDF).

Gerelateerde artikelen