Nieuw ACTIVE 24 controlepaneel

Nieuw ACTIVE 24 controlepaneel. Het ACTIVE 24 Controlepaneel is een compleet en overzichtelijk beheerpaneel, waarin u zelf uw ACTIVE 24 diensten volledig kunt beheren. Hier vindt u alle informatie over uw diensten, bestellingen, betalingen en klantgegevens bijeen. Zo kunt u snel zelf aan de slag.

ACTIVE 24 controlepaneel

ACTIVE 24 Controlepaneel Overzicht

BELANGRIJK: Het merendeel van onze klanten is gemigreerd naar het nieuwe ACTIVE 24 Controlepaneel. Inlog gegevens zijn per e-mail verstuurd naar het contact e-mailadres. Hebt u nog geen e-mail ontvangen met nieuwe inloggegevens? Dat kan verschillende redenen hebben:

  • E-mail niet up-to-date: De e-mail is verstuurd naar een verouderd e-mailadres, dat u niet meer gebruikt.
  • E-mail in Spamfolder: Controleer uw spamfolder. Het kan zijn dat de e-mail per abuis in uw spamfolder terecht is gekomen.
  • Nog niet gemigreerd: De migratie is nog niet volledig afgerond. We verwachten de migratie eind april af te ronden.
  • Diensten ontbreken: U hebt wel inloggegevens, maar nog niet alle diensten zijn overgezet. De diensten worden een voor een overgezet. Het kan dus zijn dat uw domeinnaam al wel is overgezet, maar uw website nog niet. We verwachten de migratie eind april af te ronden.

Het ACTIVE 24 Controlepaneel bevat de volgende onderdelen:

Diensten

Onder "Diensten" kunt u uw ACTIVE 24 diensten bekijken, activeren of wijzigen:

Diensten ACTIVE 24 Controlepaneel

  • Klik op de dienst - Kies Overzicht: hier kunt u uw huidige diensten bekijken.

  • Klik op de dienst - Kies Overzicht. Klik op de domeinnaam. In dienstinformatie kunt u uw diensten activeren en wijzigen.

    E-mailadres instellingen voor domein

BELANGRIJK: Voordat u gebruik kunt maken van uw diensten, dient u eerst zelf uw diensten te activeren. Dit geldt o.a. voor het aanmaken van nieuwe FTP-gegevens, wachtwoord wijzigen of uw e-mail instellen.

  • FTP-gegevens aanmaken: Ga naar Diensten/Webhosting en servers/Virtual Servers. Klik op Domeinnaam. In Dienstinformatie, scroll tot aan FTP-accounts. Klik op Toevoegen. Vul wachtwoord in en klik op Creëer Account.

  • Wachtwoord Controlepaneel wijzigen: Login op het ACTIVE 24 Controlepaneel, vul contact e-mailadres in en klik op Verstuur. Of klik binnen het Controlepaneel op Klantgegevens, Wachtwoord, Wijzig Wachtwoord.

  • E-mail instellen: Ga naar Diensten/Overzicht. Klik op Domeinnaam.
    In E-mailadres instellingen voor domein, klik op E-mailbox aanmaken.

Bestelling & Betaling

Onder "Bestelling & Betaling", kunt u uw diensten bij ACTIVE 24 rechtstreeks vanuit het Controlepaneel bestellen en betalen. Ook kunt u hier uw pro-forma factuur en BTW factuur (in Pdf-formaat) bekijken, opslaan en uitprinten:
Bestelling & Betaling

  • Klik op Bestelling - In het Besteloverzicht vindt u een overzicht van uw bestelde diensten bij ACTIVE 24.

  • Klik op Betaling - In het Betaaloverzicht vindt u een overzicht van uw betaalde diensten en de nog openstaande rekeningen.

BELANGRIJK: Factuurgegevens kunt u wijzingen in Klantgegevens. Voor het wijzigen van het factuuronderwerp- d.w.z. de inhoud van uw pro-forma factuur- dient u een Geautoriseerde aanvraag te sturen vanuit het controlepaneel.

Aanvragen

Onder "Aanvragen" vindt u een overzicht van de Geautoriseerde aanvragen, Aanvraaggeschiedenis, Wijziging van de klant en het Wijzigingsarchief. Ook kunt u hier uw Diensten zelf beëindigen.
Aanvragen- ACTIVE 24 Controlepaneel

  • In Geautoriseerde Aanvraag kunt u vanuit het ACTIVE 24 Controlepaneel een verzoek indienen aan onze customer support afdeling.

  • Geauthoriseerde aanvraag
  • Onder Diensten beëindigen kunt u uw diensten waarvoor u geregistreerd staat als klant zelf beëindigen.

  • In het Aanvraaggeschiedenis overzicht, vindt u de geschiedenis van al uw online aanvragen in het controlepaneel.

  • In Wijziging van de klant kunt u de domein of webhosting eigenaar (klant/betaler) wijzigen.

  • In Wijzigingsarchief vindt u het geschiedenisoverzicht van uw wijziging aanvragen.

Klantgegevens

Onder "klantgegevens ", vindt u uw huidige klantgegevens, zoals opgeslagen in de ACTIVE 24 klantendatabase:

  • Autorisatiegegevens ACTIVE 24 klant

  • Wachtwoord aanpassen

  • Contactgegevens bewerken

  • Andere gegevens aanpassen

  • Nieuwsbrief in-of uitschakelen

Gebruik de link "Bewerken" om specifieke wijzigingen aan te brengen en klik "Opslaan" om de wijzigen op te slaan.

LET OP: ACTIVE 24 informeert haar klanten per e-mail over facturatie, service en dienstwijzigingen. De informatie wordt verstuurd naar het contact e-mailadres, zoals verstrekt bij klantregistratie. Zorg daarom dat deze informatie altijd up-to-date is.

Mijn instellingen

In "Mijn instellingen", kunt u de controlepaneel instellingen wijzigen:

Mijn Instellingen
  • Instellingen controlepaneel

  • Algemeen

  • Pagina's

  • Andere gegevens

  • Login geschiedenis Controlepaneel

U kunt het controlepaneel op twee manieren instellen:

  • Eenvoudig: U hebt toegang tot een beperkt aantal opties in het controlepaneel.

  • Standaard: U hebt toegang tot alle opties in het controlepaneel en kunt zelf waardes toevoegen.

LET OP: Kies maximaal 30 items per pagina. Meer items zorgen ervoor dat de pagina langzamer laadt.

Applicaties

In "ACTIVE 24 Applicaties", vindt u toegang tot ACTIVE 24 Applicaties:

ACTIVE 24 Applicaties
  • Via het FTP Manager interface, krijgt u toegang tot de ACTIVE 24 server via FTP. Hiermee kunt u nieuwe bestanden uploaden, directories creëren, bestaande bestanden en mappen hernoemen of verwijderen en rechten tot individuele directories en bestanden wijzigen.

  • Via de WebMail interface, krijgt u toegang tot uw e-mailadressen op de ACTIVE 24 mailserver. U kunt het gebruiken om e-mailberichten te versturen en ontvangen vanaf elk apparaat, verbonden met internet.

  • Via de MySQL Web interface, kunt u uw MySQL-database beheren ("Linux"): o.a. database bekijken, inhoud aanpassen, structuurwijzigingen aanbrengen of tabellen verwijderen.

  • Via de MSSQL Web interface, kunt u uw MS SQL-database beheren ("Windows"): o.a. database bekijken, inhoud aanpassen, structuurwijzigingen aanbrengen of tabellen verwijderen.

  • Via PGSQL Web interface, kunt u uw PSSQL-database beheren ("Linux & Windows"): o.a. database bekijken, inhoud aanpassen, structuurwijzigingen aanbrengen of tabellen verwijderen.

Sitemap

Voor een snel overzicht binnen het Controlepaneel, gaat u naar Sitemap. Hier vindt u alle directe links naar de specifieke gedeelten in het Controlepaneel.

Sitemap overview

Aan de slag

Nu u de belangrijkste onderdelen van het Nieuwe ACTIVE 24 controlepaneel hebt gezien, kunt u vol vertrouwen zelf aan de slag. Waar wacht u nog op?

Meer info:

Geef uw mening

We zijn benieuwd wat u van het nieuwe ACTIVE 24 Controlepaneel vindt. Wat vindt u prettig? Welke verbeteringen ziet u? Welke informatie ontbreekt? Geef uw mening via Facebook of Twitter.

Gerelateerde artikelen