Support

ID #41073

Office 365 Kiosk account instellen op Mac Mail

Office 365 Kiosk account instellen op Mac Mail

    1. Open Mac Mail.
      • Nieuw account: U ziet de pagina Welkom bij Mail.
      • Bestaand account: klik in Mail op Voorkeuren
      • Klik bij Accounts op het plusteken (+) om Voeg account toe te openen.
    2. In Welkom bij Mail of Voeg account toe, voeg onderstaande gegevens toe:                  Volledige naam: naam e-mail afzender                                                                                  - E-mailadres:  volledige e-mailadres                                                                   - Wachtwoord: uw wachtwoord voor Outlook Web App-account  en klik Ga verder.
    3. Server inkomende post:                                                                        - Accounttype: POP / IMAP.                                                                                                    Tip: IMAP ondersteunt meer e-mailfuncties.                                                                   - Beschrijving een naam op die de functie van dit e-mailaccount weergeeft.                       - Server voor inkomende mail: naam  IMAP- of POP-server.                                                          Voor inkomende server (POP3- of IMAP4-) instellingen, Hoe vind ik de serverinstellingen?. - Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres.                 - Wachtwoord:  wachtwoord voor uw e-mailaccount.                                                           Klik vervolgens op Doorgaan. De verbinding met de server voor inkomende e-mail wordt getest met standaardinstellingen. 

    4. Opmerking:
      Als het niet lukt verbinding te maken, klikt u nogmaals op Ga door. U kunt de instellingen controleren nadat u deze procedure hebt voltooid.
Server uitgaande post:

Geef in het vak Beschrijving de naam op voor deze e-mailserver, bijvoorbeeld 'Outlook-verzendserver'.Geef in het vak Server voor uitgaande e-mail de naam van de SMTP-server op. Voor informatie over hoe u de naam van uw uitgaande (SMTP) server kunt vinden, zie Hoe vind ik de serverinstellingen? verder in dit onderwerp.

Zorg dat het selectievakje Gebruik alleen deze server is ingeschakeld.

  • Schakel het selectievakje Controleer identiteit in. De gebruikersnaam en het wachtwoord die u hebt opgegeven voor de server voor uitgaande post worden weergegeven in de tekstvakken Gebruikersnaam en Wachtwoord. Deze waarden zijn hetzelfde voor de server voor uitgaande post. Klik op Doorgaan.
  • Klik op Doorgaan. De verbinding met de server voor uitgaande e-mail wordt getest met standaardinstellingen.
    Opmerking:
    Als het niet lukt verbinding te maken, klikt u nogmaals op Ga door. U kunt de instellingen controleren aan het einde van deze procedure.

Als u IMAP4 gebruikt, klikt u in het vak Accountoverzicht op Maak aan.Als u POP3 gebruikt, is het verstandig de client zodanig in te stellen dat op de server een kopie wordt bewaard van de berichten die u op de lokale computer ophaalt. Op deze manier hebt u toegang tot uw berichten vanuit andere e-mailprogramma's. Ga als volgt te werk om een kopie van deze berichten te bewaren op de server:
Schakel in het vak Accountoverzicht het selectievakje Neem account online uit en klik op Maak aan.

  1. Klik in Mail in het menu Mail op Voorkeuren.
  2. Selecteer in het navigatiedeelvenster op het tabblad Accounts het gewenste account.
  3. Klik in het rechterdeelvenster op Geavanceerd.
  4. Schakel het selectievakje Verwijder kopie van server na ophalen van een bericht uit en sluit het venster Accounts.
  • Als u niet wilt dat een kopie van uw berichten op de server wordt bewaard, schakelt u het selectievakje Neem account online in en klikt u op Maak aan.